Dla uczestników szkoleń
Bo jakie początki, takie będzie wszystko
1.01.2012
W publikacji „Bo jakie początki, takie będzie wszystko” piszemy o tym dlaczego pierwsze lata życia dziecka są takie ważne dla jego rozwoju; na co powinni zwrócić uwagę rodzice, którzy chcą zapewnić swoim dzieciom optymalny życiowy start; jak wprowadzać standardy jakości do pracy z małymi dziećmi; co mogą zrobić gminy, żeby pomóc w dobrym starcie szkolnym swoim najmłodszym obywatelom. Prezentujemy także dobre praktyki - polskie i zagraniczne rozwiązania wspierające rozwój i edukację małych dzieci. Mamy nadzieję, że te przykłady zachęcą rodziców, samorządy i organizacje pozarządowe do nowego spojrzenia na potrzeby edukacyjne najmłodszych dzieci.
1.01.2012
„Inwestujmy w małe dzieci – dobre praktyki organizacji pozarządowych”. Jest to kolejne wydanie promujące dokonania organizacji działających na rzecz małych dzieci. Pokazujemy w nim jak ważną funkcję pełnią organizacje pozarządowe w swoich środowiskach lokalnych, w jaki sposób starają się pomóc rodzicom i samorządom lokalnym w tworzeniu dobrych warunków rozwojowych dla najmłodszych obywateli. Publikacja prezentuje modelowe rozwiązania wypracowane przez 14 organizacji pozarządowych – członków Partnerstwa na rzecz Rozwoju i Edukacji Małych Dzieci. Mamy nadzieję, że zainspirują one samorządy lokalne i organizacje pozarządowe do poszerzenia swojej oferty dla najmłodszej grupy odbiorców.
8.01.2012
Seria publikacji „Projekty badawcze” składa się z sześciu zeszytów metodycznych.
- Projekty badawcze z najmłodszymi dziećmi
- Projekty badawcze z dziećmi w wieku przedszkolnym
- Projekty badawcze w edukacji wczesnoszkolnej
- Udział rodziców w projektach badawczych
- Dokumentowanie projektów badawczych
- Projekty badawcze - realizacja podstawy programowej w przedszkolu
Prowadzenie projektów badawczych z małymi dziećmi jest dużym wyzwaniem pedagogicznym. Jak się do tego przygotować? Jak i jaki wybrać temat? Jak prowadzić dzieci podczas projektu? Jak utrzymać ich zainteresowanie? Czego mogą i powinny się nauczyć?
By pomóc nauczycielkom i nauczycielom z przedszkoli i szkół podstawowych, instruktorkom i instruktorom z domów kultury, świetlic czy bibliotek, a także rodzicom sprostać temu wyzwaniu Fundacja Komeńskiego przygotowała cykl zeszytów metodycznych ułatwiających prowadzenie projektów badawczych z małymi dziećmi.
(Teresa Ogrodzińska ze wstępu do Zeszytów)